Geoblog.pl    azjatycki    Podróże    Tajlandia 2015    Podwodny świat Koh Kradan

Podwodny świat Koh Kradan

Tajlandia, Koh Kradan

Koh Kradan cieszy się opinią wyspy zapewniajacej doskonałe warunki do snorkelingu i podczas naszego pobytu tutaj potwierdziło się to w 100%. Rafa koralowa zaczyna się tuż przy brzegu i ciągnie aż do spadu na głęboką wodę, wzdłuż którego zazwyczaj zaobserwować można najciekawsze rzeczy. Rafa zdecydowanie najbogatsza jest w okolicy ośrodka Ao Nieang Beach Resort, który nieprzypadkowo wybraliśmy na swoją bazę ;] Zarówno na lewo i jak prawo od plaży przez kilkaset metrów ciągnie się bogata w życie rafa. Dominuje koral trwardy o brązowym odcieniu, ale jest też sporo korali w innych kolorach, ukwiały, gorgonie i inne formy życia i ukształtowania dna morskiego.

Podczas eksloapracji podwodnego świata napotkać można wszelkie gatunki ryb koralowych, o każdym kształcie i kolorze. Pełno jest też liczących tysiące ryb ławic, są momenty że dosłownie cała przestrzeń wokół wypełniona jest rybami. Oprócz typowych ryb koralowych można też napotkać takie rarytasy jak choćby przepiękne skrzydlice czy niekoniecznie piękne, ale fasynujące i groźnie wyglądające mureny. Jest więc co oglądać, a mam nadzieję że choć trochę z tego oddadzą zdjęcia.

W pozostałych częściach wyspy rafanie jest już tak okazała. Praktycznie cała plaża główna jest piaszczysta, a okolice Sunset Beach po drugiej stronie wyspy to głównie skały, choć ryby też są. Innych miejsc nie sprawdzałem.